Lag dataspill

Lag dataspill enkelt og billig ved å bruke en datamaskin og noen enkle programmer. Et dataspill kan programmeres på veldig mange måter.

lag, dataspill, lag, dataspill

Lag dataspill: Lag dataspill.

14. mai 2024 av Passiv inntekt / Artikler

Det å lage dataspill er morsomt og gøy. Det er noe nesten magisk om at vi kan flytte bildene rundt og samhandle med virtuelle verdener, en levende fantasi presentert for oss å samhandle med men vi vil. Jeg har også alltid hatt lyst til å lage spill selv, men inntil nylig, hadde ikke den tekniske kunnskapen til å gjøre det. Nå Ima andre året software engineering student, så hvis jeg ikke var i stand til å kode et spill uten altfor mange dramaer det skulle være noe drastisk galt. Men hva om felles person: personen begrepet minne lekkasje "conjures opp bilder av sin bestefar," rør "er der vannet strømmer, og" blitting er uante av? Vel, alle kan komme inn på spillet etableringen prosessen, og du trenger ikke engang å lære "ekte" programmering å gjøre det. 

Så hvor gjøre spillene starte? Med en idé. Spill, som alle fiction, krever en idé å være vellykket. Javisst, på samme måte kan du bare sitte ned og skrive en historie uten framsyn, kan du hoppe på og klapse en kamp sammen. Men hvis du får latterlig heldig, den beste verk er vanligvis de som har blitt godt tenkt ut på forhånd.

Hvordan lage dataspill

Det finnes to metoder for planlegging av et prosjekt. Du kan starte fra en kjent teknologisk ståsted og bygge prosjektet på toppen av det, eller du kan bare gå for design, legge til så mange funksjoner og ideer som du ønsker, og deretter fjerne dem at du ikke kan bruke når du har besluttet på teknologi du skal gjennomføre spillet med. Generelt, den andre typen er sannsynligvis det beste å gå med når designer spill. Når du er første start out imidlertid det første alternativet vil spare deg for mange hodepine. 

Så, etter et første spillet du skal ha en ganske enkel ide. Ikke misforstå, crazy-go-nøtter spillet ideer er fantastisk, og det skal være flere av dem der ute, men du ikke skal kunne skape en virkelig verden simulator med femti milliarder virtuelle mennesker i samspill virkelige tid med dine handlinger har en sommerfugl effekt på fremtiden for det virtuelle universet når det er bare det første spillet. Virkelig. Mange prøver det, ingen som jeg vet om har lyktes. Imitasjon er den beste måten å starte ut. Enkelt spill som "Space Invaders", "Tetris", "Pacman" eller "Pong" er gode steder å starte. Alle er stort sett enkle å lage, men har noen iboende utfordringer. "Pacman" for eksempel, krever banen finne for spøkelser. Jeg anbefaler at du starter enda enklere enn det for aller første forsøk. "Space Invaders" er en fin poeng for å hoppe i. Du kan lage en enkel, fullføre spillet uten store anstrengelser, og det er nesten uendelig extensible.

Slik lager du et dataspill

Det første du må ha for å lege et dataspill er en ide. Hvis du sitter fast på en idé å velge en kategori som du liker. Elsker du adventure-spill som «Monkey Island , Grim Fandango", "Space Quest , Kings Quest" osv.? Design en av dem. Er du i bekjempelse spill som Street Fighter, Tekken, Soul Calibur "," Mortal Kombat "og så videre? Komme opp med en ide for det. Liker du først Shooters som "Quake , Half Life" og "Doom"? Jeg anbefaler ikke det som et første prosjekt, men du kan alltid gi den en gå. Gjerne være så generisk som du ønsker, dette er en erfaring tross alt. 

Nå som du har din ide er det på tide å lage dataspillet.Ikke bekymre deg om teknologien eller at du kanskje ikke vet hvordan du faktisk gjennomføre en kamp ennå, bare ta deg litt papir og blyant og gå gale med ideer. Beskrive de viktigste tegn, spill, mål, samspill, historie, og tast tilordningene, alt du kan tenke på. Kontroller at du har nok detaljer, slik at noen kan lese gjennom notatene og spille gjennom spillet i hodet med relativ nøyaktighet. Endre spill design under koding er nesten alltid en dårlig idé. Når det er satt, skal være satt til tilpasning fase (jeg vil gå inn i denne mer senere), eller det er sannsynlig at du angir utvikling helvete, der prosjektet går videre og videre, mer og mer arbeid gjøres med mindre og mindre utfall. 

På slutten av denne perioden av spillet etablering, bør du ha følgende: 

- En skriftlig beskrivelse av spillet tegn og muligens en skisse eller to (som de plass skip, gule sirkler, biler eller prins av mørket kongerike av Falgour, må du vite hvem eller hva spilleren skal og hvem de vil konkurrere mot) 

- En skriftlig beskrivelse av historien (hvis det er en, dette er ikke så viktig for "Space Invaders" eller "Tetris", men for "Uber Quest: An Adventure of Awesomeness" det er en veldig god idé) 

- En beskrivelse av spillet, skriftlig eller storyboarded. Storyboards er visuelle representasjoner av ideer. Tegn din tegn i handlinger, med piler som viser flyten av action og korte skriftlige beskrivelser detaljering hendelsene skjer i bildet (fordi noen av oss er ikke fantastiske artister og våre bilder kan være litt . åpen for tolkning .) 

Nå som du har en fleshed ut ideen, er det tid for å komme fram til hvordan dette vil bli satt sammen. Hvis du har kommet til dette punktet og er bekymret for at du er nødt til å tilbringe år læring komplekse programmeringsspråk for å gjennomføre ideen din, frykt ikke. Andre allerede har gjort det vanskelig verft for deg. Det er mange RAD (Rapid Application Development) Verktøy for spillet skapelse, et antall som er tilgjengelig gratis på nettet. Noen av dem fortsatt at du må lære et skriptspråk (en forenklet programmeringsspråk som er laget for en spesiell oppgave), men generelt er ikke altfor komplisert eller involvert. Jeg har laget en kort liste over noen av disse har jeg funnet på slutten av artikkelen. Gratisprogrammet som er oppført først, organisert etter spillet sjanger. 

Det å lage et dataspill krever kunnskaper om programmering, og er ganske så avansert. Derimot finnes det programmer som kan gjøre det hele mye enklere, og du trenger ingen kunnskaper om programmering. Vel, det burde være nok til å komme i gang i skapelsen av spillet. Det viktigste å huske på når du har fått så langt er at du trenger å fullføre spillet. Mange starter et prosjekt og deretter mister interessen og det mislykkes, eller de bevege seg på en ny prosjektet etter det andre uten å fullføre noe. Start liten, bygge en arbeidsgruppe (hvis enkle) spill som er fremfor alt annet, komplett. Når du kommer til denne fasen vil du alltid ha et stort antall saker som du ønsker å endre, fikse osv. men du vil få en stor følelse får vite at det er på sin vei, ferdig.

Et annet alternativ er å få noen andre til å lage et dataspill for deg. Hvis du har en ide kan du gå på frilans sider og legge ut et prosjekt der, og be noen med et godt rykte om å lage et spill mot betaling. Du kan da få alle rettigheter til dataspillet som har blitt laget, og du kan selge det og tjene penger på dataspillet.

Fra dette punktet kan du starte tilpasning fase. Spill spillet et par ganger og be andre om å gjøre det samme. Ta note av det er ikke morsomt eller kan bli bedre og endre ting her. På dette stadiet, er det viktigere enn noensinne å holde sikkerhetskopier av tidligere versjoner, slik at hvis en endring ikke fungerer kan du gå tilbake og prøve noe annet uten å miste noe av arbeidet ditt. Det er ved dette punktet at du kan legge til nye funksjoner, bedre grafikk og lyd, hva du vil, trygt i visshet om at du arbeider med et solid fundament. 

Det er ingen tvil, at dataspill er her for å bli. De må være ett av de mest utbredte former for programvare rundt. Du finner dem på PC-er, Mac, mobiltelefoner, PDA-er og BlackBerrys. De har egen sjanger av maskinvare. Spesielt for spill. Det er stue stylet konsoller som Xbox, Wiis og PS3s. Samt en horde av bærbar gaming plattformer, for eksempel PSP, Gameboy og DS. Jeg kan ikke tenke på noen annen programvare som garanterer det er egen maskinvare plattform. Vi er sikker på do liker å leke ikke vi? 

Det er en grunnleggende menneskelige behov - for noen enda en enkemann. Play er en stress reliever, en mye nødvendig distraksjon, og kanskje et selvportrett esteem Builder for vinnerne. Men en annen grunnleggende behov som dataspill kan mate, er at av skapelsen. Alle liker å skape. Enten det er en fem år finger maleriet henger på kjøleskap, eller Stephen Kings neste store forferdelse episk. Alle som har en følelse å uttrykke, historie å fortelle, eller film å fange kan gjøre sine ting. 

Jeg må tilstå å være en wanna-be spillet utvikleren fra vei tilbake. I første tinkered rundt med bygge-spill på en Commodore 64. Og hvis jeg virkelig vil date meg, vil jeg bekjenne å skrive et helt grunnleggende tilfeldig nummer generator type spill i Visual Basic. Proffe spillutviklere bruker avanserte programmer og de har gode kunnskaper, og de arbeider i team.

Det er penger i å lage et dataspill, men det koster også mye penger å utvikle noe som skal bli populært på markedet. Enkle spill kan man lage i en håndvending, men dersom man skal lage dataspill som det du får kjøpt i butikkene må du regne med å legge ut noen titalls til hundretalls millioner av kroner for du er ferdig med å lage dataspillet.