Frykt og fornuft

Vi har alle hørt bemerkninger om at frykt er enten normalt eller unormalt, og at normal frykt er å anse som en venn, mens unormal frykt skulle bli ødelagt som en fiende.

Frykt og fornuft
14. mai 2024 av Passiv inntekt / Artikler

Faktum er at ingen såkalte normale frykter kan bli navngitt som ikke er tydelig fraværende i noen personer som har hatt hver årsak dermed. Hvis du vil kjøre over menneskets historie i tankene, eller se om stemmer i dag liv, vil du finne her og der personer som, i situasjoner eller før objekter som bør, som enhver engstelig sjel vil insistere på å inspirere til en følelse av at minst normal selvtillit beskytte frykt, er likevel helt uten følelse. De har hver følelse og tanke krevde unntatt frykt. Ideen om selvtillit bevaring er like sterkt tilstede som den mest abjectly engstelig eller vettskremt, men frykter de ikke vet. Dette uredd bevissthet frykter foreslå vilkår kan skyldes flere årsaker. Det kan skyldes konstitusjonelle sminke eller lang fortsatt opplæring eller habituation eller religiøse ecstasy, eller fra en helt rolig følelse av åndelig selfhood som er unhurtable eller handlingen svært opphøyet grunn. Uansett forklaring, det faktum gjenstår: Helt årsaker som excite frykt i de fleste av oss bare klage, med slike mennesker, om i det hele tatt. til instinkt av selvtillit konservering og grunn er tankevekkende innslag av sjelen som gjør for personlig fred og helhet.

Hvordan bli kvitt frykt

Det er på slike hensyn som jeg har kommet til hold at all reell frykt-følelsen bør og kan bli kastet ut fra våre liv, og at det vi kaller ormal frykt bør erstattes i vårt språk ved instinkter eller grunn elementet av frykt blir droppet helt.

Alle kan vitne om at psychical stat som heter frykt består av mentale representasjoner av visse smertefulle resultater (James). Den mentale representasjoner kan være svært svak som sådan, men ideen om vondt til deg selv er helt sikkert tilstede. Hvis, så kan det bli dypt mente at den ekte selvtillit kan ikke vondt; hvis årsaken kan bringes til å vurdere levende og believingly alle quieting betraktninger; dersom selvbildet kan holdes bevisst på sikkerhet for at White Life omgir den sanne selvbilde , og er sikkert i dette selv, og vil lide ingen onde kommer nigh, mens alle instinkter selvfølelse bevaring kan være perfekt aktiv, frykter selv må fjernes «så langt som øst er fra vest.

Dette er måter, da, der enhver anledning for frykt kan være delt:

Som en advarsel og som en produsent av panikk. Men la oss si at varsling skal forstås som gis til grunn at frykten må ikke i det hele tatt, og at panikk er helt ubrukelig smerte. Med disse discriminations i tankene kan vi nå gå videre til en foreløpig studie av frykt.

innledende studie av frykt.

Frykten er (a) en impuls, (b) en vane, (c) en sykdom.

Frykt, som det finnes i mennesket, er en make-tror på sunn fornuft, en skapning av fantasi, en tilstand av sinnsykdom.

Videre frykten er nå av nerver, nå i bakhodet nå av moralsk bevissthet.

Divisjonen avhengig av synsvinkel. Hva kalles normal frykt bør gi plass til grunn, med ordet å dekke instinkt samt trodde. Fra den riktige synspunkt all frykt er en ond så lenge underholdt.

Uansett hva dens manifestasjoner, hvor dens åpenbare plassering, frykt er en psykisk tilstand, selvfølgelig, som reagerer på det individuelle på flere måter: som, i nervene i mentale stemninger, i én impuls, i en kronisk vane, i en helt ubalansert tilstand. Tilbakemeldingene har alltid en god intensjon, mening, i hvert tilfelle, Ta vare! Danger! Du vil se at dette er så hvis du vil se et øyeblikk til tre omfattende typer frykt frykt for selvtillit, frykt for selv, frykten for andre. Frykt for selv er indirekte frykt for selv fare. Frykt for andre betyr foresensed eller forepictured nød til deg selv på grunn av forventet ulykke til andre. Jeg ofte lurer på om, når vi er redde for andre, det er nød til deg selv eller vondt for dem som er mest spesielt i vår tankegang.

Frykt, så er vanligvis ansett som sjelens fare signal. Men den sanne signalet instinktiv og gjennomtenkt grunn.

Selv instinkt og derfor fungerer som advarsel, kan utføre sine plikter unormalt eller anta unormale proporsjoner. Og så har vi en følelse av frykt. Normal advarsel indusert med faktiske fare apprehended av sinnet i en tilstand av balanse og beherskelsen. Normal tankene er alltid i stand til en slik advarsel. Det er bare to måter som såkalt normal frykt, opptrer i forkledning av grunn, kan være annihilated: ved substitusjon av grunn til frykt, og ved sikring av det hvite liv.

La det bli forstått, nå, som ved normal frykt er her ment vanlig årsak reell frykt blir avvist plass og funksjon helt. Da kan vi si at en slik handling av grunnen er en velgjører til mannen. Det er, med smerte og tretthet, er filantropi av natur ting i oss.

En person sa: Trøtt? Ingen slike ord i mitt hus! Nå er dette ikke kan være en god og sunn holdning. Tretthet, på et bestemt stadium av arbeidet, er et signal om å stoppe arbeidet. Når en blir så absorbert i Arbeiderpartiet som mister bevisstheten av følelse av tretthet, har han gitt et skynde anrop på døden. Jeg kan ikke benekte at sjelen mai dyrke en sublime følelse av oppdrift og makt; heller kan jeg oppfordrer deg til å søke det vakre tilstand, men jeg holder på at når en tro eller en hallucination nekter å tillate deg å høre det varsling av nerver og muskler , Nature fungerer katastrofe uunngåelig. La oss stå for større frihet som er joyously fritt til å dra nytte av alt naturen kan tilby for ekte velvære. Det er en delvis frihet som forsøker å realisere seg selv ved å nekte ulike virkeligheter som ekte, og det er en større frihet som virkelig forstår seg ved conceding slike realiteter som ekte og ved å bruke eller disusing dem anledning kan kreve i interesse av selv på sitt best. Jeg har dette til å være sanne visdom: å dra nytte av alt som tydeligvis lover godt for seg selv, uten hensyn til dette, eller at teori og fritt til å bruke alle ting, materiale eller uvesentlig, rimelig eller åndelige. Jeg omfavne din vitenskap eller metode, men jeg beg å ignorere dine Bondage til filosofi eller konsistens. Så jeg sier til normal helse den slitne-forstand er en rasjonell kommando for å fylle opp slitne nerver og muskler.

Det er ikke frihet, det er ikke sunn, for å si, Det er ikke vondt! Pain finnes, uansett hva du forsikrer, og Affirmation at det ikke er bevis for at det finnes, for hvorfor (og hvordan) erklærer ikke-eksistens som faktisk ikke eksisterer? Men hvis du sier: Som et spørsmål om at jeg har vondt, men jeg er earnestly med å ignorere det, og å dyrke tankevekkende helse, slik at årsaken til smerter kan fjernes, som er normal og vakker. Dette er prisverdig holdning av Bibelen tegn som gråt: Herre, jeg tror; hjelpe da gruven unbelief. Å påta swamping smerte med en sky av psykologiske tåke som er å slå Anarkisten mot gode regjeringen i Nature. Ved smerter Natur informerer den enkelte at han er et sted ute av bestillingen. Denne advarselen er normalt. Følelsen blir unormalt i tankene når fantasien twangs av nerver med gjentatt irritasjon, og vil, forvirret av disharmoni og synsk kaos, cowers og fryser med frykt.

Jeg kan ikke si det ikke er slike ting som frykt. Frykt finnes. Men det finnes i ditt liv med din tillatelse, ikke fordi det er needful som en advarsel mot «det onde.

Frykten er indusert av unduly forstørrelsesglass reell fare, eller ved conjuring opp fiktive farer gjennom overdreven og irrelevante psychical reaksjoner. Dette kan også tas som et signal om fare, men det er en feilaktig-intentioned vitne, for det er ikke nødvendig, er fiendtlig innstilt til den enkelte, fordi det truer beherskelsen og det absorberer livets krefter i unyttig og destruktive når de bør å være engasjert i å skape verdier.